Laadukas hotellikokemus – mistä se muodostuu?

Nyt käydään läpi hieman niitä seikkoja että mitkä tekevät jostakin hotellista miellyttävän paikan asioida. Periaatteessa sellaiset seikat jotka eivät miellytä ovat huomattavasti helpompi listata kuin ne joiden ansiosta hotelli nousee niiden laadukkaiden hotellien joukkoon. Nyt kuitenkin hieman pohdimme ja avaamme tätä kyseistä asiaa ja jopa listaamme hieman sellaisia seikkoja jotka tekevät hotellista miellyttävän ja laadukkaan asiakkaan yöpyä ja asioida.

Hyvä asiakaspalvelu on ensiarvoisen tärkeää!

Aloitetaan vaikka sellaisesta seikasta, että hyvään hotelli kokemukseen kuuluu yleensä se että asiat toimivat alusta loppuun saakka asianmukaisesti sekä ammattitaitoisesti. Tämä tarkoittaa siis sitä että jo siinä vaiheessa kun hotelliasiakas varaa hotellia itselleen, sekä varaus kuin myös muuta asiat hoidetaan nopeasti ja luotettavasti.

Seuraava askel onkin sitten se, että silloin kun asiakas sitten saapuu valitsemaansa hotelliin niin hotellin henkilökunta on sekä ammattitaitoista kuin myös ystävällistä, sillä vaikka puitteet olisivat miten upeat tahansa…mutta henkilökunta on esimerkiksi tylyä, niin se vaikuttaa jo heti todella, todella paljon siihen kuinka hotelliasiakas tulee sitten jatkossakin mieltämään sieltä saamansa hotellikokemuksen.

Kodikas tunnelma takaa viihtyvyyden!

On myös todella tärkeää, että hotelli asiakas (koska hän siis maksaa yöpymisestä) voi kokea olevansa kuin kotonaan hotellissa, eli juuri esimerkiksi tuo edellä mainittu henkilökunnan ystävällisyys ja ammattitaito ovat seikkoja jotka saavat hotellin joko tuntumaan kotoisalle tai sitten ei. Myös se että huoneet ovat miellyttävästi sisustettuja kokonaisuuksia, jossa voi sitten rentoutua päivän päätteeksi on tärkeä asia ja sellainen jota hotellin ei kannata väheksyä.

Myös hotellin sijainnilla on väliä!

Eräs varsin olennainen asia on myös se että missä hotelli sijaitsee. Tässäkin on tietenkin sitten asiakkaiden kannalta katsottuna eroja, että mitä se asiakas hakee hotellikokemukseltaan. Mutta hotellin tulisi kuitenkin sijaita aina sellaisella paikalla jossa on ainakin joitakin palveluja vain kävelymatkan etäisyydellä. Eri asia ovat sitten tietenkin ns. maaseutu hotellit, joihin mennäänkin ihan tarkoituksella rentoutumaan pois kaupungin vilskeessä ja vilinästä.

Jokainen osa-alue tulee olla hyvin hoidettu alusta loppuun saakka!

Laadukas ja hyvä hotelli tarjoaa siis omille asiakkailleen myös kokonaisuudessaan varsin kattavat palvelut, eli saatavilla tulisi olla kaikki laadukkaaseen hotelliyöpymiseen kuuluvat seikat, kuten esimerkiksi puhtaat pyyhkeet (eri kokoisina), huolellisesti siivottu hotellihuone, miellyttävä ja ergonominen patja, puhtaat ja raikkaat petivaatteet, hyvin toimiva langaton verkko sekä useimmilla hotelleilla myös monipuolinen ja tasokas ravintola tarjonta.

Tuossa edellä jo mainittiinkin hieman sitä hotellihuoneen siisteyden tärkeydestä ja sitä ei voikaan tarpeeksi alleviivata, sillä se on ehkä ihan niitä jopa ensimmäisiä seikkoja asiakaspalvelun ohella johon hotelliasiakas sitten kiinnittää huomiota saapuessaan hotelliin. Mikään ei nimittäin latista pahemmin tunnelmaa kuin se että huonetta ei ole siivottu asianmukaisesti ja se ei tunnu raikkaalta ja rennolta paikalta oleskella.
Laadukkaat hotellit myös tarjoavat monipuolisen ja maistuvan aamiaisen yleensä omille asiakkailleen ja sellaisille hotelliasiakkaille jotka eivät välttämättä halua lähteä etsimään erillistä illallispaikkaa kaupungilta, niin on myös miellyttävää jos hotellilta löytyy oma ravintola jossa voi nauttia tasokkaan illallisen viihtyisässä ympäristössä, hyvän palvelun kera.

Eli tiivistettynä voisi sanoa, että hotellin täytyy pystyä tarjoamaan omille asiakkailleen sellainen kokonaisuus jossa on helppoa ja miellyttävä rentoutua, olipa hotelliasiakas sitten lomamatkalla tai työreissulla. On myös tärkeää, että jos hotelliasiakas tarvitsee itselleen joltakin lisäpalveluja tai Hänellä on jonkinlaisia kysymyksiä henkilökunnalle, niin henkilökunta pyrkii mahdollisimman nopeasti ja ammattimaisesti selvittämään nämä asiakkaan ns.ongelmat tai toiveet, sillä välinpitämättömyys on myös eräs sellaisia seikkoja joka varmasti nostaa monella niskakarvat pystyyn.

Laadukkaita hotelleja löytyy nykyisin joka makuun!

Kaikeksi onneksi nykyisin löytyykin upeita ja edellä mainitut kriteerit täyttäviä hotelleja todella runsaasti ympäri maailmaa ja myös Suomesta ja tämä tarkoittaa sitä että hotelliasiakkailla on varsin valtavat valikoimat edessään. On myös hyvä vähän tarkastella erilaisia sivustoja, joilla voi tutustua sitten muiden asiakkaiden kokemuksiin kyseisestä hotellista ja jotkut näistä sivustoista julkaisevat jopa sitten asiakkaiden itse ottamia kuvia niin että se todellisuus paljastuu asiakkaalle niiden mainoskuvien takaa. Jos kyseessä on laadukas hotelli, niin mainoskuvilla ja hotelliyöpyjien ottamilla kuvilla ei tulisi olla aivan valtavaa eroa keskenään ja vaikka huono maine kiirii helposti laajalle alueelle, niin kyllä se on myös niin että ne hyvämaineiset hotellit tiedetään ja tunnetaan myös ihan yleisesti asiakkaiden keskuudessa.

Hotellinetti.fi © 2024
Hotellinetti.fi sivut on tuottanut Wigu.fi